Frihed

7th april, 2011

Dette er frihed – i et S-tog.

Malmø – nordens Tokyo

30th marts, 2011

Jeg var med min bror i Malmø for at få tjekket tænderne. Vi plejer at tage med vores forældre derover – så kan det rent faktisk også betale sig.

Vi tog toget derover. Med den nye bane under Malmø er det klart det hurtigste. Jeg var meget imponeret over byggeriet, det falder godt imd med hele det futuristislke Ørestad (om man kan lide det…)

Der var selvfølgelig pænt og ordenligt i nordens Tokyo

La Marmotte 2010

15th marts, 2011

Dette er en video fra en cykeltur jeg tog med et par kammerater i Frankrig i sommeren 2010. Videoen er primært lavet for vores egen skyld, og er nok ikke videre underholdende, hvis man ikke enten kender os, eller interesserer sig for cykelsport. Men hvis du alligevel bare havde tænkt dig at læse dine venners statusopdateringer på facebook den næste halve time, vil jeg her tilbyde dig et fornuftigt alternativ.

Den er 32 min lang. God fornøjelse.

DP

13th marts, 2011

Daft Punk

Den 18. februar spillede Jens og jeg et DJ set til Ø-festen.

Konceptet gik på en times rent Daft Punk, hvorfor vi havde skaffet kostumer og selv lavet hjelme. Jeg blev ret fuld og en lille smule hjerneskadet, eftersom der var meget lidt at tage sig til på scenen ud over at drikke – og så var hjelmene lige blevet sprayet med guld-spray samme dag.

Efterfølgende forsøgte jeg at lægge mig til at sove i baglokalet, da der allerede sad nogen i sofaen oven på. Christa smed mig i en taxa.

Vores optræden var en success, har jeg ladet mig fortælle.

Månemand i snor

10th marts, 2011

Klik for større billede

175 x 250 cm – acryl på lærred.

Maleriet blev påbegyndt i slutningen af 2008, da jeg stadig havde min buddy Nicolaj boende. Vi købte hver især to kæmpe lærreder og gik igang. Han blev hurtig færdig med sit og flyttede ud. Mit projekt trak i langdrag. Det blev en lang process påvirket af både et forhold der gik i stykker, byggerod i gården, ludere i opgangen og en række skiftende roomies.

Få dage inde i 2010 – mens jeg stadig havde læseferie – satte jeg de sidste prikker.

Maleriet er til salg.

Buenos Aires

10th februar, 2011

På klub

Nogen tog dette billede af Morten og jeg på en klub i Buenos Aires. Vi blev efterfølgende tagget i det på facebook.

Det var en sjov aften.

Middag i bilen

9th november, 2010

I Joshua Tree National Park var der meget koldt – tæt ved frysepunktet – og det blæste enormt meget, så vi måtte blive inde i bilen hele aftenen. Vi spiste bl.a. havregryn, læste bøger i lyset fra vores pandelamper og fik plejet vores stik-sår fra parkens mange kaktusser.

Vi gik dog over i teltet for at sove.

Det store æble

2nd september, 2010

På cafe i East Village

Alle rejser starter med et enkelt skridt – vores første var i New York.

Tiden gik forfærdelig hurtigt, og vi måtte snart tage videre. Vi fik dog tid til at nyde en kaffe og vores første burger, før Labor Day weekend drev hotelpriserne på himmelflugt og os ud af byen.